Friday, June 15, 2012

Hari ini saya yang punya!!!

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....


Kenapa perlu menunggu sampai ke petang,kalau anda berada dipagi hari...


Kenapa perlu memikirkan hari semalam yang penuh dengan masalah dan keburukan atau dipenuhi dengan kebaikan dan kebahagiaan!Anggaplah kita hidup hari ini saja....So,kenapa perlu risau pasal semalam or hari esok?


*Adakah sebab pakwe or makwe,tinggalkan kita....kita nak sedih selamanya?
*Adakah sebab tidak dapat jawab paper exam....kita nak berduka selamanya?
*Adakah sebab jatuh basikal semalam kita nak bersedih hari ini?
*Adakah sebab kita dapat ushar awek usrah semalam kita nak bergembira hari ini?
*Adakah sebab lamaran kita ditolak semalam kita nak bermuram hari ini?


Wei,come on la...bro
So,wake up.....dan ambil wudhu....ok


Hari ini kita yang punya.....bha..
Kita sama-sama azam,untuk buat segala kebaikan....
Kita azam agar hari ini tanpa kekecewaan,kemarahan dan kebenciaan.Jadikan hari ini,paling bahagia buat diri kita!!


Woha!!!


Aku hanya hidup hari saja,maka ucapkanlah.....


"Wahai masa lalu yang telah berlalu dan selesai,tenggelamlah seperti mataharimu.Aku tidak akan pernah untuk meratapimu,dan kamu tidak akan pernah melihatku termenung sedetik pun untuk mengingatimu.Kerna aku tahu kamu telah berlalu dan tidak akan kembali kepadaku!"


"Wahai masa depan,engkau masih dalam keghaiban!Maka aku tidak akan bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah dugaan.Aku pun tidak akan memburu sesuatu yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya yang dapat diciptakan."


Selamat tinggal masa lalu dan selamat datang masa depan....


Masa lalu yang best sangat...Sweet Memory...
P/s:Sedih giler...tidak dapat duduk mana-mana Ijtimak dan lagi sedih bila tidak dipilih untuk keluar di jalan Allah.....

2 comments:

  1. iyelah...

    terus dan terus melangkah...

    agar langkah terakhir adalah langkah yg cemerlang..

    moga dengan kesedihan tu, Allah swt pandang, dan pilih tuan untuk keluar jalan Allah di lain kali... (",)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin...moga allah pilih saya dan tuan fuad...lg n lg....ok...azam thn depan nak pg dgn tuan fuad ke IPB.bole dok!!!

      Delete

Kekasih Ku