Thursday, November 4, 2010

Bidadari Syurga...Siapa tidak nak???

Sebuah kehidupan di Jannah yang penuh dengan kenikmatan yang tiada tara. Air yang terpancar dari mata air Kafur, Tsanim, dan Salsabil serta sungai-sungai yang mengalirkan air susu. Kemudian, para gadis yang elok nan rupawan berdiam diri di dalam istana-istana syurga, mereka tak kan pernah keluar melainkan menunggu para calon suaminya yang beriman ketika di dunia....subhanallah.

Kecantikan, keindahan tubuh, keanggunan, dan segala kelebihan yang dimilikinya tak bisa dilukiskan dengan kata-kata, tak mampu untuk digambarkan dengan pena-pena kita. Gadis perawan itu terjaga kesuciannya, tak pernah tersentuh oleh tangan-tangan, baik dari kalangan manusia maupun jin. Mereka adalah para wanita surga atau yang lebih kita kenal dengan nama BIDADARI.



"Sekali lagi, siapa pun tak dapat menggambarkan kecantikannya. Jangankan untuk itu, sekadar mengkhayalkannya saja kita tak berdaya. Namun kecantikan dan keindahan bentuk tubuhnya", Allah berfirman, "Seakan-akan bidadari itu permata yaqut dan marjan." (QS. Ar-Rahmaan [55] : 58).

"Di dalam surga-surga itu ada bidadari-bidadari yang baik-baik lagi cantik-cantik." (QS. Ar-Rahmaan [55] : 70).

"(Bidadari-bidadari) yang jelita, putih bersih dipingit di dalam rumah." (QS. Ar-Rahmaan [55] : 72).



"Dan (di dalam surga itu) ada bidadari-bidadari yang bermata jeli, laksana mutiara yang tersimpan baik, sebagai balasan bagi apa yang telah mereka kerjakan." (QS. Al-Waaqi'ah [56] : 22-24).


"Suci dan disucikan," sebagaimana firman Allah SWT, "Dan untuk mereka di dalamnya ada istri-istri yang suci." (QS. Al-Baqarah [2] : 25). 


Dalam riwayat Bukhari dalam Kitab Shahihnya, Rasulullah SAW bersabda, "Seandainya salah seorang dari wanita surga menampakkan diri ke bumi, niscaya akan bercahaya antara bumi dan langit dan niscaya antara bumi dan langit itu dipenuhi dengan bau wangi. Tutup kepala wanita surga saja lebih baik daripada dunia dan segala isinya." 
(Diriwayatkan oleh Abu Bakar bin Abi Dunya).


Do'a bidadari untuk para suami mereka di dunia, dalam Kitab Maraasilnya, Ikrimah meriwayatkan, "Sesungguhnya para bidadari berdo'a untuk para suami mereka saat para suami mereka masih berada di dunia. Mereka berkata : Ya Allah, tolonglah dia dalam menjalankan agama, hadapkan dia dengan hatinya untuk taat kepadaMu, dan sampaikan dia kepada kami, demi kemuliaanMu, wahai Rabb Maha Penyayang di antara semua yang penyayang".


Jadi wahai pemuda islam...bidadari syurga senang menanti di syurga...dengan rupa yang sangat cantik,akhlak yang sangat baik,servis yang terbaik.....woha....tidak dapat dibayangkan dengan pancaindera....subhanallah.Bila nampak meleleh air liur....istigfar aku!!!


Mungkin inilah bukunya yang aku baca........
P/S:Pernah baca satu buku di sebuah kedai buku di bandar Tawau,Sabah,dalam buku tu kata tugas pemuda syurga adalah memecahkan keperawanan bidadari syurga....masyallah,best giler.Tidak dapat terbayang macam mana la keadaannya tu.Jadi kalau nak memecah keperawanan bidadari di syurga,janganlah pecahkan keperawanan anak perempuan orang yang belum sah jadi istri korang.Yang dah sah jadi istri tu bolehlah.....Istigfar aku.....So,jangan lepaskan peluang nie,semua bole dapat jika semua orang berusaha keatasnya....Mulai saat nie,kita sama-sama azam....azam yang bulat untuk dapatkan bidadari syurga.Dan bidadari yang paling cantik sekali ialah Ainul Mardihah...hanya untuk orang yang syahid dijalan Allah S.W.T...Nak yang paling cantik juga....dasar lelaki....



No comments:

Post a Comment

Kekasih Ku