Wednesday, June 3, 2015

#4 Keadaan Ummat

17 Februari 2014
Menangis dengar kisah hari ini seorang wanita ibu ayam/pembekal pelacur sepanjang hidup beliau. Kerja yang sangat keji.
Satu hari anaknya bawa balik satu cd ceramah seorang guru dan alim besar saya sangat sayang hadiah dari kawannya.
Ibunya dengar dan suruh anaknya ulang lagi. Sehingga banyak kali dia ulang. Dia tanya, anaknya di mana kamu dapat cd ini..siapa penceramah ini. Anaknya didakwah dan diberikan oleh seorang pelajar madrasah di Masjid...
Dia jumpa pelajar tadi dan tanya isi ceramah pasal taubat. Allah sudi ampunkan semua dosa saya.Betul ke?
Jawab pelajar tadi. Iyer. Semua dosa. Apa sahaja. Kata wanita tadi kamu tidak tahu dosa aku. Tapi hari ini kamu jadi saksi aku bertaubat segala dosa aku dari dulu sehingga hari ini.
Wanita bertaubat tadi. Dia solat tarawih di masjid. Dia asyik menangis. Dalam tangisannya dia bertaubat. Ramai orang dengar dia menangis.
Malam 29 Ramadhan selepas solat dia berdoa kuat dan menangis. Ya Allah, seluruh hidupku dengan dosa yang amat besar. Ya Allah jika kau terima taubatku. Ambil lah aku mengadapMu. Ya Allah jika kau terima aku ambilah aku..
Dia meninggal dalam doa itu selepas solat malam 29 Ramadhan...Kisah ini di Karachi, Pakistan..
Ya Allah, betapa sayangnya Mu kepada kami semua. Kau sudi.mengampunkan walaupun seluruh dosa memenuhi langit dan bumi.
Kita belum tahu kesudahan kita. Rasa nak menangis dengan dosa dan kezaliman diriku yang terlalu banyak, sedangkan Allah maha penyayang dan terlalu baik pada kita semua.Maha suci Allah.

Kredit to: Ustaz Ebit Lew

No comments:

Post a Comment

Kekasih Ku