Friday, July 24, 2015

#11 Keadaan Ummat

25 Ogos 2014
Berbual dengan seorang bukan agama Islam 2 hari lepas Syukur saya ajar dia syahadah di sebuah gerai makan.
Dia cerita pada saya maknya sakit tenat. Dia sangat sayangkan maknya. Dia tidak percaya tuhan. Tapi baru ini bila mak dia sakit tenat. Dia paling jahat, gengster dan anak paling degil dalam ahli keluarganya. Dia tanya bagaimana nak ubat maknya sebelum ini...
Jawab saya' abang minta pada tuhan. Tapi kepada tuhan yang satu. Seluruh masalah hidup saya Allah telah beri jalan keluar. Jalan keluar yang tidak pernah disangka-sangka. Allah akan beri keputusan yang buat hati kita gembira. Kerana kita sudah berdoa...masa doa pun sudah tenang.
Abang percaya tuhan Allah?.
Saya percaya itu sebenarnya memang satu tuhan. Tuhan Allah. Langit bumi itu semua tuhan punya..
Kedua abang mesti bawa duit sedekah tolong orang. Nanti tuhan tolong kita..sedekah buat umur kita bertambah..
Ustaz, tolong doa mak saya. Mak saya sihat, saya masuk Islam.
Kata saya abang pun doalah..
Mak dia ditakdirkan Allah baru sihat 2 hari lepas. Dia nak masuk Islam.
Betul lah itu tuhan Allah sudah tolong. Saya sudah doa pada tuhan Allah. Saya juga bagi duit. Tuhan tambah umur lah dan bagi sihat.
Kredit to: Ustaz Ebit Lew

No comments:

Post a Comment

Kekasih Ku