Wednesday, July 8, 2015

#9 Keadaan Ummat

26 Ogos 2014

Terharu saya lihat seorang lelaki yang berjaya dalam hidupnya. Setiap minggu balik ke kelantan lawat ibubapa...
Setiap kali dia dengar suara ibunya dalam telefon serak dia terus balik rumahnya...balik dgn flight..
Saya tanya abang memang kerap balik dari kl ni..jawabnya, saya balik semenjak dulu lagi. Dulu jumaat malam saya terus naik bas balik..walaupun cuma balik untuk cium tangan ibu bapa.
Bila saya cium tangan ibu bapa hati saya tenang ustaz...saya cium dahi, saya cium-cium mereka dengan rasa sayang dan doa supaya ya Allah berilah ibubapa saya sihat dan berilah syurga Firdaus buat mereka...saya minta mereka doakan saya..
Saya suka tanya mereka apa pun saya nak buat. Nama kedai. Nama anak. Baju apa nak pakai masa ada perkara penting..semuanya ustaz..
Saya mula hafal al-Quran kerana saya nak sukakan Allah. Dan nak tolong mak ayah saya di akhirat..
Berapa juz dah abang? 20 juz ustaz..umur abang berapa yer? 45 tahun..
Doakan saya ustaz...saya mula berniaga di tepi jalan. Tinggal di rumah kecil dan sebiji motor. Berkat doa mak ayah saya, kini saya ada 3 kedai..dan Allah mudahkan hidup saya.
Kredit to: ustaz Ebit Lew

No comments:

Post a Comment

Kekasih Ku